Difference between revisions of "Lesson:Essentials/Tier 1"

From The Grove - Academia de Idiomas
Jump to: navigation, search
(Created page with "{{:Lesson:Essentials/1}} {{:Lesson:Essentials/2}} {{:Lesson:Essentials/3}}")
 
 
(One intermediate revision by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 +
__NOTOC__
 +
=Lesson 1=
 
{{:Lesson:Essentials/1}}
 
{{:Lesson:Essentials/1}}
 +
=Lesson 2=
 
{{:Lesson:Essentials/2}}
 
{{:Lesson:Essentials/2}}
 +
=Lesson 3=
 
{{:Lesson:Essentials/3}}
 
{{:Lesson:Essentials/3}}
 +
=Lesson 4=
 +
{{:Lesson:Essentials/4}}
 +
=Lesson 5=
 +
{{:Lesson:Essentials/5}}
 +
=Lesson 6=
 +
{{:Lesson:Essentials/6}}
 +
=Lesson 7=
 +
{{:Lesson:Essentials/7}}
 +
=Lesson 8=
 +
{{:Lesson:Essentials/8}}
 +
=Lesson 9=
 +
{{:Lesson:Essentials/9}}
 +
=Lesson 10=
 +
{{:Lesson:Essentials/10}}
 +
=Review 1=
 +
{{:Lesson:Essentials/CP1}}
 +
=Review 2=
 +
{{:Lesson:Essentials/CP2}}

Latest revision as of 18:33, 6 February 2014

Lesson 1

Grammar



Exercise

Faça o seguinte exercício. Se cometer algum erro, assista ao vídeo novamente e refaça os exercícios. Não vá adiante até obter um aproveitamento de 100%.

Caso não saiba o significado de alguma das palavras abaixo, pesquise em: www.wordreference.com

Reescreva os seguintes substantivos, colocando-os no plural:

a. boy

b. girl

c. dog

d. match

e. man

f. foot

g. telephone

h. tooth

i. bus

j. glass

k. baby

l. bird

m. chair

n. person

o. box

p. brush

q. child

r. banana

s. spoon

t. cup

u. woman

v. newspaper

w. dictionary

x. camera

y. city

z. bag


Pronunciation

Leia o seguinte texto, mas não se preocupe em entender o significado, mais tarde trabalharemos esta parte. Por hora, vamos aprender a pronúncia.

Please call Stella. Ask her to bring these things with her from the store: Six spoons of fresh snow peas, five thick slabs of blue cheese, and maybe a snack for her brother Bob. We also need a small plastic snake and a big toy frog for the kids. She can scoop these things into three red bags and we will go meet her Wednesday at the train station.


Agora, ouça várias vezes e compare a pronúncia de quatro falantes nativos.


english1, male, pittsburgh, pennsylvania, usa

english9, female, carthage, texas, usa

english41, male, wellington, new zealand

english4, female, saint anne's bay, jamaica


Lista com mais exemplos.

Vocabulary

The English Alphabet
A B C D E F G
H I J K L M N
O P Q R S T U
V W X Y Z

Ouça um britânico falando o alfabeto:


Para perguntar como soletramos uma palavra usamos a seguinte expressão:

  • How do you spell "beautiful"?
    • Como se soletra "beautiful"?

Quando uma letra se repete, usamos a expressão "double", por exemplo:

  • How do you spell spoon?
  • S, P, double O, N

Use o seguinte recurso para treinar o alfabeto em inglês:

Alphabet Practice

Exercise

Soletre as seguintes palavras:

  1. boy
  2. girl
  3. dog
  4. match
  5. man
  6. foot
  7. telephone
  8. tooth
  9. bus
  10. glass
  11. baby
  12. bird
  13. chair
  14. person
  15. box
  16. brush
  17. child
  18. banana
  19. spoon
  20. cup
  21. woman
  22. newspaper
  23. dictionary
  24. camera
  25. city
  26. bag


Classroom English

Vamos aprender algumas frases prontas para que você possa utilizar nas aulas que estão por vir.

  • Hi, how are you?
    • Oi, como está você?
  • I'm fine, thanks.
    • Eu estou bem, obrigado(a).
  • My name is ___________ and I am __________ years old.
    • Meu nome é __________ e eu tenho _____________ anos de idade.
  • I work as a ___________ .
    • Eu sou ___________ . (função/ trabalho)
  • What is the meaning of _____________ ?
    • Qual o significado de _____________ ?
  • How can I say ___________ in English?
    • Como se diz _________ em inglês?
  • Could you repeat that, please?
    • Poderia repetir, por favor?
  • Thanks!
    • Obrigado!

Travel Bites

Dunkin sizes


Para tomar um café em um país de língua inglesa, é importante saber dizer que tamanho queremos que o copo seja.

No Dunkin' Donuts, uma das maiores redes de cafés dos Estados Unidos, eles usam as palavras padrões para os tamanhos.

Elas são: small, medium, large e extra large.

Já no Starbucks, eles resolveram inventar nomes e usam tall para small, grande para medium, venti para large e trenta para extra large.



Challenge

Challenge

Participe do jogo nos comentários ao final da lição. Diga o plural da palavra escolhida pelo participante anterior e lance um desafio para o próximo participante.

Exemplo:

The plural of the word "bat" is "bats".
Challenge word: beer



<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 2

Grammar





Pesquise o significado dos seguintes substantivos.

DT   family

DT   friend

DT   money

DT   sand

DT   water

DT   car

DT   person

DT   salt

DT   baby

DT   milk

DT   information

DT   music

DT   song

DT   homework

DT   luggage



Faça o seguinte exercício. Se cometer algum erro, assista ao vídeo novamente e refaça os exercícios. Não vá adiante até obter um aproveitamento de 100%.


Selecione C para contáveis (countable) e U para não contáveis (uncountable):

C U
family
friend
money
sand
water
car
person
salt
baby
milk
information
music
song
homework
luggage
bread
computer
juice


Pronunciation

m

  • Lábios fechados.


word IPA
more /mɔː/
hammer /ˈhæmə/
sum /sʌm/

n

  • Lábios abertos.
  • Língua tocando a parte de trás dos dentes de cima.
  • Som na parte da frente da boca.


word IPA
nice /naɪs/
funny /ˈfʌni/
sun /sʌn/

ŋ

  • Lábios abertos.
  • Língua tocando a parte de trás dos dentes de cima.
  • Som na parte de trás da boca.


word IPA
ring /rɪŋ/
anger /ˈæŋgə/
thanks /θæŋks/
sung /sʌŋ/

Vocabulary

Days of the week

  • Sunday
  • Monday
  • Tuesday
  • Wednesday
  • Thursday
  • Friday
  • Saturday
  • during the week
  • on the weekend


Usamos a preposição on com os dias da semana, dias especiais e dias do mês. Então dizemos:

  • I work on Sunday.
    • Eu trabalho no domingo.
  • I study on Monday.
    • Eu estudo na segunda-feira.
  • She works at home during the week.
    • Ela trabalha em casa durante a semana.
  • She studies on the weekend.
    • Ela estuda nos finais de semana.
  • I travel to the US on Christmas.
    • Eu viajo aos Estados Unidos no natal.
  • I was born on the 12th of June.
    • Eu nasci no dia 12 de junho.

Note que sempre escrevemos os dias da semana em inglês com letra maiúscula.

Classroom English

Vamos aprender mais frases prontas:

  • Bye! See you on ___________ .
    • Tchau! vejo você na ___________ .
  • How was your weekend?
    • Como foi seu final de semana?
  • My weekend was good / nice.
    • Meu final de semana foi bom.
  • See you next week.
    • Vejo você semana que vem
  • See you next _______ .
    • Vejo você na próxima _______________ .


Travel Bites

Steak temperatures


Quando pedimos carne em um restaurante, frequentemente nos deparamos com a seguinte pergunta:

  • How would you like your steak?
    • Como você quer a sua carne?

A resposta deve ser dada usando algum dos seguintes termos para as temperaturas de cozimento:

  • rare
  • medium rare
  • medium
  • medium well
  • well done


No Brasil, costuma-se comer carnes ao ponto (medium well) ou bem passada (well done). O que muitos acham que é mal passada, na verdade acaba sendo uma carne medium ou medium rare. Então, tome cuidado para não pedir rare e achar que significa mal passada, porque você vai reclamar que está crua.


Para pedir uma carne ao ponto você diria:

  • I would like my steak medium well, please.
    • Eu gostaria da minha carne ao ponto, por favor.




Challenge

Participe do jogo nos comentários ao final da lição. Diga se a palavra escolhida pelo participante anterior é countable ou uncountable e lance um desafio para o próximo participante.

Exemplo:

Pen is a countable word.
Challenge word: boat




{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 3

Grammar

EmbedVideo received the bad id "hBrgjdODB6Y&" for the service "youtube".



1 Escolha o pronome que melhor substitui as expressões abaixo:

 I You  He She  It We You They
Ele
Eles/Elas
Nós
Ele/Ela (coisa, lugar, animal)
Ela
Eu
Tu/Você
Vocês
Classifique os seguintes pronomes em primeira, segunda, terceira pessoa e singular ou plural.

2 He

primeira
segunda
terceira
singular
plural

3 They

primeira
segunda
terceira
singular
plural

4 I

primeira
segunda
terceira
singular
plural

5 We

primeira
segunda
terceira
singular
plural

6 You (tu/você)

primeira
segunda
terceira
singular
plural

7 She

primeira
segunda
terceira
singular
plural

8 You (vocês)

primeira
segunda
terceira
singular
plural

9 It

primeira
segunda
terceira
singular
plural


Pronunciation



j

  • Som de consoante
Examples
yet unit
use university
yellow genuine
useful you
beauty museum
few puke
cute accuse


Vocabulary

Months

  • January
  • February
  • March
  • April
  • May
  • June
  • July
  • August
  • September
  • October
  • November
  • December


Utilizamos a preposição in com meses. Então dizemos:

  • I travel in July.
    • Eu viajo em julho.
  • I work in January.
    • Eu trabalho em janeiro.

Note que sempre escrevemos os meses em inglês com letra maiúscula.

Classroom English

  • Goodbye / Bye / Bye bye
    • Adeus / Tchau / tchau tchau
  • What is your name?
    • Qual é o seu nome?
  • Where do you live?
    • Onde você mora?
  • I live in ____________ on _______________ Street.
    • Eu moro em(no/na) ____________ na rua _________________ .
  • What is your phone number?
    • Qual o seu número de telefone?
  • What is your e-mail?
    • Qual é o seu e-mail?

Travel Bites


Baggage-claim.jpg

500ps

Você sabe como se chama a esteira onde você busca as suas malas no aeroporto? E a área onde ficam as bagagens?
Resposta: baggage carousel e baggage claim

Baggage, luggage ou bags são palavras que descrevem as malas grandes, de mão, mochilas, bolsas, etc, que usamos para viajar. Note que baggage e luggage são uncountable enquanto bags é countable. Então, podemos fazer as seguintes frases:


Itens que fazem parte da definição de luggage:

DT   suitcase

DT   briefcase

DT   backpack

DT   purse

DT   bag

  • I think my luggage has been lost. I didn't find my suitcases at the baggage claim.
    • Acho que a minha bagagem foi perdida. Não achei minhas malas na esteira.
  • I am bringing two bags on this trip.
    • Estou levando duas malas nesta viagem.






{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 4

Grammar



Relacione os subject aos object pronouns:

I you
(s.)
he she it we you
(pl.)
they
him
it
us
you (s.)
them
me
you (pl.)
her


Pronunciation




  • Som de consoante
Examples
wet one
when queen
beware quick
wonderful once
want worry

Vocabulary

Family

Feminine

  • great grandmother
  • grandmother
  • mother
  • aunt
  • wife
  • sister
  • daughter
  • granddaughter
  • great granddaughter
  • niece
  • mother-in-law
  • sister-in-law
  • daughter-in-law

Masculine

  • great grandfather
  • grandfather
  • father
  • uncle
  • brother
  • son
  • grandson
  • great grandson
  • nephew
  • father-in-law
  • brother-in-law
  • son-in-law

Neutral

  • Parents
  • Relatives
  • Cousin
  • Child / Children
  • Kids
  • Siblings


Utilize o seguinte recurso para visualizar melhor as relações de parentesco e ouvir a pronúncia.

Family

Travel Bites

Plain BagelBagels


Não importa como você chama o pão que costuma comer, se é de pão francês, pão de sal, pão careca, pão d'água ou cacetinho; não espere encontrá-lo tão facilmente quando estiver viajando pelos Estados Unidos. Em vez disso, o que você vai ver por todo lugar são bagels; um tipo de pão um pouco mais denso e com um furo no meio.

Existem vários tipos de bagels e eles geralmente são servidos as is, toasted, with cream cheese: on top ou on the side.

Estes são apenas alguns dos muitos tipos de bagels que existem:

  • Sesame
  • Plain
  • Whole wheat
  • Cinnamon Raisin
  • Everything
  • Onion
  • Blueberry
  • May I have a whole wheat bagel, toasted, with veggie cream cheese on top, please?
    • Eu gostaria de um bagel de trigo integral, torrado, com cream cheese vegetariano em cima, por favor.
  • I will have a cinnamon raisin bagel as is, please.
    • Eu quero um bagel de passas e canela como está, por favor.
  • Can you put the cream cheese on the side, please?
    • Você pode colocar o cream cheese separado, por favor?







{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 5

Grammar





Conjulgue os seguintes verbos no Simple Present:

1 To ask

I

You

He

She

It

We

You

They

2 To give

I

You

He

She

It

We

You

They

3 To play

I

You

He

She

It

We

You

They

4 To try

I

You

He

She

It

We

You

They

5 To miss

I

You

He

She

It

We

You

They

6 To fix

I

You

He

She

It

We

You

They

7 To watch

I

You

He

She

It

We

You

They

8 To wash

I

You

He

She

It

We

You

They

9 To go

I

You

He

She

It

We

You

They


Pronunciation




h

  • Som de consoante
Examples
hot whole
ahead hear
hard hello
hospital huge

Vocabulary

Numbers
0 - Zero 10 - Ten 20 - Twenty 1000 - One thousand
1 - One 11 - Eleven 30 - Thirty 10,000 - Ten thousand
2 - Two 12 - Twelve 40 - Forty 100,000 - One hundred thousand
3 - Three 13 - Thirteen 50 - Fifty 1,000,000 - One Million
4 - Four 14 - Fourteen 60 - Sixty 1,000,000,000 - One Billion
5 - Five 15 - Fifteen 70 - Seventy 1,000,000,000,000 - One trillion
6 - Six 16 - Sixteen 80 - Eighty
7 - Seven 17 - Seventeen 90 - Ninety
8 - Eight 18 - Eighteen 100 - One hundred
9 - Nine 19 - Nineteen

Utilize o seguinte recurso para treinar a pronúncia.

Numbers

Agora diga os seguintes números:

  • 18
  • 76
  • 91
  • 100
  • 600
  • 501
  • 350
  • 734
  • 1000
  • 2,013
  • 1,020
  • 1,500
  • 15,700
  • 6,428
  • 700,500
  • 21,844,729

Classroom English

Aprenda mais algumas frases:

  • I am sorry.
    • Me desculpe.
  • Excuse me
    • Com licença
  • I will be back in a minute.
    • Eu volto em um minuto
  • I need to take this call.
    • Eu preciso atender a esta chamada.
  • May I go to the restroom?
    • Posso ir ao banheiro?

Travel Bites

Hotel ad

Quanto do anúncio você consegue entender?

Aqui vai uma ajuda:

  • in room: que fica dentro do quarto
  • safe: cofre
  • heater: aquecedor
  • book now: reserve agora
  • dressing area: local para vestir-se


DT   bathrobe

DT   desk

DT   hairdryer

DT   armchair

DT   separate

DT   only





{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 6

Grammar





Conjulgue os seguintes verbos na forma negativa:

1 To ask (use "do not" e "does not")

I

You

He

She

It

We

You

They

2 To fix (use "don't" e "doesn't")

I

You

He

She

It

We

You

They

Conjulgue os seguintes verbos na forma interrogativa:

3 To give

I

You

He

She

It

We

You

They

4 To wash

I

You

He

She

It

We

You

They


Pronunciation



l

  • Som de consoante
  • O som é um pouco diferente se está no início ou final da palavra.
Examples
light valley
feel life
bell level
will love
let fall

Vocabulary

Body

  • Head
  • Neck
  • Chest
  • Nipple
  • Bellybutton
  • Armpit
  • Arm
  • Abdomen/Belly/Stomach
  • Wrist
  • Elbow
  • Hip
  • Thigh
  • Knee
  • Leg
  • Shoulder
  • Shoulder blade
  • Behind / Butt
  • Back
  • Buttocks
  • Calf

Hand

  • Thumb
  • Index Finger
  • Middle Finger
  • Ring finger
  • Little Finger / Pinky
  • Palm

Finger

  • Knuckle
  • Finger nail

Foot

  • Ankle
  • Arch
  • Big Toe
  • Toes
  • Heel

Utilize o seguinte recurso para treinar a pronúncia e saber o significado das palavras.

Body






{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 7

Grammar





Faça o seguinte exercício. Se cometer algum erro, assista ao vídeo novamente e refaça os exercícios. Não vá adiante até obter um aproveitamento de 100%.

Caso não saiba o significado de alguma das palavras abaixo, pesquise em: www.wordreference.com

Use o artigo indefinido "a" ou "an":

a.

boy
b.

car
c.

house
d.

elephant
e.

person
f.

university
g.

underwear
h.

box
i.

uncle
j.

hour
k.

hospital
l.

unit
m.

lemon
n.

apple
o.

orange
p.

bear
q.

knife
r.

fork
s.

spoon
t.

plate
u.

axe
v.

sword
w.

book
x.

article
y.

website
z.

organ


Pronunciation



r

  • Som de consoante
  • Em inglês britânico e do nordeste dos Estados Unidos o r não é pronunciado no final das palavras, exceto quando, em uma frase, ele se conecta a uma vogal.

Exemplo:

This is my car. (r não pronunciado em car) The car is mine. (car is - r pronunciado)

Examples
right wrong
sorry arrange
practice price
fridge run

Vocabulary

Face

  • Hair
  • Forehead
  • Temple
  • Cheek
  • Ear
  • Ear Lobe
  • Beard
  • Moustache
  • Chin
  • Nostrils
  • Nose
  • Hairy
  • Scalp
  • Sideburns
  • Goatee
  • Stubble
  • Dimple

Expressions

  • To smile
  • To frown

Eye and mouth

  • Eyebrow
  • Eyelid
  • Eyelash
  • Eye
  • Iris
  • Pupil
  • Lip
  • Mouth
  • Tongue
  • Bad breath


Utilize o seguinte recurso para treinar a pronúncia e conhecer o significado das palavras.

Face

Classroom English

  • I finished this exercise.
    • Eu terminei esse exercício.
  • I finished this lesson.
    • Eu terminei esta lição.
  • Could you explain that again?
    • Poderia explicar isso de novo?
  • I didn't understand that.
    • Eu não entendi isso.




{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 8

Grammar



1 Complete as seguintes frases na forma afirmativa.

1. She

a teacher.
2. They

Brazilian.
3. We

happy.
4. I

an engineer.
5. Tim

a doctor.
6. Robert and Sally

in Europe.
7. He

very old.
8. My family

big.
9. The bikes

new.
10. You and Susan

good friends.

2 Complete as seguintes frases na forma negativa (não utilize contração).

1. She

a teacher.
2. They

Brazilian.
3. We

happy.
4. I

an engineer.
5. Tim

a doctor.
6. Robert and Sally

in Europe.
7. He

very old.
8. My family

big.
9. The bikes

new.
10. You and Susan

good friends.

3 Complete as seguintes frases na forma negativa (utilize contração e este tipo de apostrofo => ' ). Exemplo: Mark isn't

1. She

a teacher.
2. They

Brazilian.
3. We

happy.
4. I

an engineer.
5. Tim

a doctor.
6. Robert and Sally

in Europe.
7. He

very old.
8. My family

big.
9. The bikes

new.
10. You and Susan

good friends.

4 Complete as seguintes frases na forma interrogativa.

1.

a teacher? (she)
2.

Brazilian? (they)
3.

happy? (we)
4.

in the team? (I)
5.

a doctor? (Tim)
6.

in Europe? (Robert and Sally)
7.

very old? (he)
8.

big? (your family)
9.

new? (the bikes)
10.

good friends? (you and Susan)


Pronunciation




b

  • Som de consoante
Examples
back bag
hobby habit
job Bob
cab symbol

Vocabulary

Fruits

  • Apple
  • Apple slice
  • Apple core
  • Banana
  • Peel
  • Grapes
  • Raisins
  • Jelly
  • Avocado
  • Cherry
  • Olive
  • Fig
  • Orange
  • Lemon
  • Lime
  • Orange juice
  • Grapefruit
  • Pear
  • Plum
  • Prune
  • Peach
  • Kiwi
  • Coconut
  • Mango
  • Pineapple

Melons

  • Watermelon
  • Cantaloupe

Berries

  • Strawberry
  • Blueberry
  • Blackberry
  • Raspberry


Utilize o seguinte recurso para treinar a pronúncia e conhecer o significado das palavras.

Fruit

Classroom English

  • Good morning
    • Bom dia!
  • Good afternoon
    • Boa tarde!
  • Good evening
    • Boa noite (quando se encontra)
  • Good night
    • Boa noite (quando se despede)
  • Have a nice day!
    • Tenha um bom dia!





{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 9

Grammar



1 Complete as frases com a forma correta do verbo to have na forma afirmativa:

1. He

seven cars.
2. They

good friends.
3. She

three brothers.
4. I

two siblings.
5. We

a father and a mother.
6. Marcy

four aunts.
7. Jack and I

bikes.

2 Complete as frases com a forma correta do verbo to have na forma negativa (use don't e doesn't):

1. He

seven cars.
2. They

good friends.
3. She

three brothers.
4. I

two siblings.
5. We

a father and a mother.
6. Marcy

four aunts.
7. Jack and I

bikes.

3 Complete as frases com a forma correta do verbo to have na forma interrogativa:

1.

a car? (he)
2.

good friends? (they)
3.

siblings? (she)
4.

brothers? (I)
5.

time? (We)
6.

an aunt? (Marcy)
7.

bikes? (you and Jack)


Pronunciation




d

  • Som de consoante
Examples
day ladder
odd dog
additional did
dame doom

Vocabulary

Vegetables

  • Lettuce
  • Cabbage
  • Potato
  • Corn
  • Mushroom
  • Celery
  • Carrot
  • Broccoli
  • Sweet Potatoes
  • Pepper
  • Salad
  • Cucumber
  • Zucchini
  • Pumpkin
  • Beet
  • Radish
  • Asparagus
  • Peas
  • Beans
  • Pod
  • Eggplant
  • Bell Pepper
  • Onion
  • Cauliflower
  • Garlic
  • Garlic clove
  • Green Onion


Utilize o seguinte recurso para treinar a pronúncia e conhecer o significado das palavras.

Vegetables


Exercise

1. Use o Cambridge Learner's Dictionary para descobrir se as palavras do vocabulário acima são countable ou uncountable.

2. Siga o exemplo e fale 5 vegetais que você gosta e 5 que não gosta.

  • I like onions but I don't like eggplant.
    • Gosto de cebola mas não gosto de berinjela.





{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Lesson 10

Grammar



Pronunciation




dj

  • Som de consoante
Examples
joke lodger
bridge judge
junk bungee jumping
huge average

Vocabulary

Ordinal Numbers

Ordinal Numbers
First Eleventh Twenty-first Thirtieth One-hundredth
Second Twelfth Twenty-second Fortieth Hundred and first
Third Thirteenth Twenty-third Fiftieth Two Hundredth
Fourth Fourteenth Twenty-fourth Sixtieth Thousandth
Fifth Fifteenth Twenty-fifth Seventieth Millionth
Sixth Sixteenth Twenty-sixth Eightieth
Seventh Seventeenth Twenty-seventh Ninetieth
Eighth Eighteenth Twenty-eighth
Ninth Nineteenth Twenty-ninth
Tenth Twentieth

Utilize o seguinte recurso para treinar a pronúncia.

Ordinal-Numbers

Classroom English

  • When is your birthday?
    • Quando é seu aniversário?
  • My birthday is in __________
    • Meu aniversário é em_________
  • When were you born?
    • Quando você nasceu?
  • Where were you born?
    • Onde você nasceu?
  • I was born in ___________
    • Eu nasci em ____________ (colocar mês, ano ou lugar)





{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/1|Lesson 1
    • Lesson:Essentials/2|Lesson 2
    • Lesson:Essentials/3|Lesson 3
    • Lesson:Essentials/4|Lesson 4
    • Lesson:Essentials/5|Lesson 5
    • Lesson:Essentials/6|Lesson 6
    • Lesson:Essentials/7|Lesson 7
    • Lesson:Essentials/8|Lesson 8
    • Lesson:Essentials/9|Lesson 9
    • Lesson:Essentials/10|Lesson 10

</sidebar>

Review 1

Review

Exercícios de revisão.

Se você não conhecer alguma das palavras, pesquise utilizando o seguinte dicionário:

http://www.wordreference.com/pten/


1. Passe as seguintes frases para o negativo.

  1. He has many friends in New York.
  2. They are tired.
  3. Linda is at home.
  4. We travel in July.
  5. My family is very big.
  6. My friends are very happy.
  7. They speak English very well.
  8. She works at the bookstore.


2. Passe as seguintes frases para o interrogativo.

  1. He has many friends in New York.
  2. They are tired.
  3. Linda is at home.
  4. We travel in July.
  5. My family is very big.
  6. My friends are very happy.
  7. They speak English very well.
  8. She works at the bookstore.


3. Siga o modelo.

She has many friends. (they)
They have many friends.

  1. He has many friends in New York. (we)
  2. They are tired. (Susan)
  3. Linda is at home. (They)
  4. We travel in July. (My friend)
  5. My family is very big. (The house)
  6. My friends are very happy. (Larry)
  7. They speak English very well. (I)
  8. She works at the bookstore. (You)

4. Crie frases com as seguintes expressões.

  1. in July
  2. on Wednesday
  3. in 1997
  4. with her
  5. lives with us
  6. my grandmother
  7. an apple
  8. they have
  9. we don't
  10. it isn't
  11. I like my
  12. He doesn't

5.Ouça novamente o texto "Please Call Stella".

Ouça pronúncias de lugares diferentes.

http://accent.gmu.edu/browse_language.php?function=find&language=english

Please call Stella. Ask her to bring these things with her from the store: Six spoons of fresh snow peas, five thick slabs of blue cheese, and maybe a snack for her brother Bob. We also need a small plastic snake and a big toy frog for the kids. She can scoop these things into three red bags, and we will go meet her Wednesday at the train station.




{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}

<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/CP1|Review 1
    • Lesson:Essentials/CP2|Review 2

</sidebar>

Review 2


Exercícios de revisão.

Se você não conhecer alguma das palavras, pesquise utilizando o seguinte dicionário:

http://www.wordreference.com/pten/

1. Passe as seguintes frases para o afirmativo.

  1. Does he work on Tuesdays?
  2. Do you work on Mondays?
  3. Does Silvia work on Sundays?
  4. Do they work on Wednesdays?
  5. I don't work on Saturdays.
  6. Mr. Neil doesn't work on weekends.
  7. My uncle doesn't work on Fridays.
  8. Is he the first?
  9. Is it the second?
  10. I am not the fourth.
  11. He is not the tenth.

2. Responda com respostas curtas afirmativas.

Exemplo:

Does he work on Tuesdays?

Yes, he does.

  1. Do you work on Mondays?
  2. Does Silvia work on Sundays?
  3. Do they work on Wednesdays?
  4. Do we work on Fridays?
  5. Does he work on Thursdays?
  6. Is he the first?
  7. Is it the second?
  8. Are they doctors?
  9. Is she your mother?
  10. Are they your nephews?
  11. Are we your friends?


3. Responda com respostas curtas negativas.

Exemplo:

Does he work on Tuesdays?

No, he doesn't.

  1. Do you work on Mondays?
  2. Does Silvia work on Sundays?
  3. Do they work on Wednesdays?
  4. Do we work on Fridays?
  5. Does he work on Thursdays?
  6. Is he the first?
  7. Is it the second?
  8. Are they doctors?
  9. Is she your mother?
  10. Are they your nephews?
  11. Are we your friends?

4. Traduza as seguintes frases.

  1. Ele tem cinco primos.
  2. Eles têm sete tios.
  3. Eu tenho duas tias.
  4. Nós temos uma prima.
  5. Vocês têm oito parentes.
  6. Ela tem dez netos e netas.
  7. Você tem um pai e uma mãe.
  8. Dr. Smith tem duas filhas.
  9. Mr. White tem dois filhos.


5. Soletre as seguintes palavras.

  1. Head
  2. Neck
  3. Chest
  4. Nipple
  5. Bellybutton
  6. Armpit
  7. Abdomen
  8. Wrist
  9. Elbow
  10. Hip



{{#widget:DISQUS |id=jointhegrove |uniqid=Essentials/Tier 1 |url=http://thegrove.com.br/metodo/index.php/Essentials/Tier_1 }}


<sidebar>

  • Tier 1
    • Lesson:Essentials/CP1|Review 1
    • Lesson:Essentials/CP2|Review 2

</sidebar>